ناشناس

تفاوت میان نسخه‌های «ایزوایکو، فراتر از ساحل ها»

از قصه‌ی ما
۱٬۵۰۰ بایت اضافه‌شده ،  ‏۲۸ نوامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۴:۰۰
بدون خلاصه ویرایش
سطر ۱: سطر ۱:
تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود '''تحریمها''' این خدمات را برای ما انجام نمیدادند.
تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود '''تحریمها''' این خدمات را برای ما انجام نمیدادند.
==
 
==تاریخچه شرکت==
با در نظر گرفتن جایگاه خاص صنعت نفت در ایران و حوزه بی نظیر نفتی '''خلیج فارس''' و کشورهای ساحلی آن و تردد کشتی های متعدد حمل نفت به منطقه ، در مرحله اولیه به منظور ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب برای ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک و متوسط ، شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران بعنوان '''بزرگترین کشتی‌سازی در خاورمیانه''' که تابع '''سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران''' است، در ٣٧ کیلومتری غرب '''بندرعباس''' در سال 1352 با مساحت 1100 هکتار آغاز به کار کرد.
==اهداف و چشم انداز==
مجتمع كشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو) یك منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده است که مجموعه‌های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است. ایزوایکو تلاش می‌كند در افق ایران 1404، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع '''كشتی‌سازی'''، '''سكوسازی''' و '''ترمینا‌ل‌های نفتی و معدنی''' در منطقه خلیج فارس باشد.
=اهمیت انتقالات دریا به خشکی=
=اهمیت انتقالات دریا به خشکی=
انتقال سازه های عظیم و چند هزار تنی دریایی به خشکی، کاری حساس و دقیق و فوق العاده خطرناک می باشد. این کار یکی از فعالیتهای حوزه بازار دریایی می باشد. بازار دریا، بازار بسیار گسترده ای است که ظرفیت کار و صرفه اقتصادی زیادی دارد. همچنین از قابلیت رقابت ویژه در حوزه خلیج فارس برخوردار است.
انتقال سازه های عظیم و چند هزار تنی دریایی به خشکی، کاری حساس و دقیق و فوق العاده خطرناک می باشد. این کار یکی از فعالیتهای حوزه بازار دریایی می باشد. بازار دریا، بازار بسیار گسترده ای است که ظرفیت کار و صرفه اقتصادی زیادی دارد. همچنین از قابلیت رقابت ویژه در حوزه خلیج فارس برخوردار است.تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود تحریمها این خدمات را برای ما انجام نمیدادند. تا قبل از تحریمها سنگینترین سازه ای که جابجا کرده بودیم 850 تن وزن داشت، با طراحی و دانش مهندسان داخلی توانستیم 4 سازه 2000 تنی را هم جابجا کنیم. همچنین باید مد نظر داشت که شرایط سخت کاری در بندرعباس و جنوب بر طاقت فرسا بودن کار بار مضاعفی ایجاد کرده است.
تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود تحریمها این خدمات را برای ما انجام نمیدادند. تا قبل از تحریمها سنگینترین سازه ای که جابجا کرده بودیم 850 تن وزن داشت، با طراحی و دانش مهندسان داخلی توانستیم 4 سازه 2000 تنی را هم جابجا کنیم. همچنین باید مد نظر داشت که شرایط سخت کاری در بندرعباس و جنوب بر طاقت فرسا بودن کار بار مضاعفی ایجاد کرده است.
==منابع==
==منابع==
[https://isoico.co/ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران]
[https://isoico.co/ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران]
سطر ۱۰: سطر ۱۳:
[[رده:پیشرفت]]
[[رده:پیشرفت]]
[[رده:ایران]]
[[رده:ایران]]
[[رده:]]
[[رده:رویای ایرانی]]
[[رده:]]
[[رده:]]