۱۸۳
ویرایش
سمانه عابدی (بحث | مشارکتها) (←منابع) |
سمانه عابدی (بحث | مشارکتها) |
||
سطر ۷: | سطر ۷: | ||
== تاسیس مهدیه چندمنظوره برای اهالی == | == تاسیس مهدیه چندمنظوره برای اهالی == | ||
جوذن با اشاره به آنچه بعد از جنگ برایش رخ داد میگوید: «۱۶سالم بود که جنگ تمام شد. در شهرک صدرا و محل ییلاق ما مسجدی نبود. طوری بود که برای ختم قرآن، دعا و مراسمات باید به شهرک جوادیه میرفتیم. برادرم ایده ساخت مسجد در شهرک پردیس را مطرح کرد و خودش زمینی خرید و ساختوساز مسجد امام حسن(ع) را انجام داد. مجموعهی فرهنگی- مذهبی مهدیه عشایر صدرا را سال ۱۳۸۶ تأسیس کردیم. ابتدا میخواستیم یک درمانگاه هم بسازیم و بقیهاش برای فعالیتهای فرهنگی و مذهبی باشد. اما وقتی بیمارستان پیوند اعضا به این شهرک آمد و بیمارستان شناختهشده خاورمیانه شد، از ایده ساختن درمانگاه منصرف شدیم. غریب بودن مریضها و همراهانشان که از شهرهای دور و نزدیک میآمدند و کنار خیابان چادر میزدند، جرقهای بود تا سولهای که از قبل ساخته بودیم، تبدیل به خیریه همراه بیماران کنیم. بیماران پیوندی قبل از اینکه بخواهند پیوند بزنند، یکی دو ماه باید بروند و بیایند و اغلب همراهانشان اسکان ندارند و از شهرها و حتی کشورهای دیگر به اینجا میآیند.» | جوذن با اشاره به آنچه بعد از جنگ برایش رخ داد میگوید: «۱۶سالم بود که جنگ تمام شد. در شهرک صدرا و محل ییلاق ما مسجدی نبود. طوری بود که برای ختم قرآن، دعا و مراسمات باید به شهرک جوادیه میرفتیم. برادرم ایده ساخت مسجد در شهرک پردیس را مطرح کرد و خودش زمینی خرید و ساختوساز مسجد امام حسن(ع) را انجام داد. | ||
مجموعهی فرهنگی- مذهبی مهدیه عشایر صدرا را سال ۱۳۸۶ تأسیس کردیم. ابتدا میخواستیم یک درمانگاه هم بسازیم و بقیهاش برای فعالیتهای فرهنگی و مذهبی باشد. اما وقتی بیمارستان پیوند اعضا به این شهرک آمد و بیمارستان شناختهشده خاورمیانه شد، از ایده ساختن درمانگاه منصرف شدیم. غریب بودن مریضها و همراهانشان که از شهرهای دور و نزدیک میآمدند و کنار خیابان چادر میزدند، جرقهای بود تا سولهای که از قبل ساخته بودیم، تبدیل به خیریه همراه بیماران کنیم. بیماران پیوندی قبل از اینکه بخواهند پیوند بزنند، یکی دو ماه باید بروند و بیایند و اغلب همراهانشان اسکان ندارند و از شهرها و حتی کشورهای دیگر به اینجا میآیند.» | |||
[[پرونده:Ashayerfars2.png|بندانگشتی|چپ]] | [[پرونده:Ashayerfars2.png|بندانگشتی|چپ]] | ||
== دیروز برای اربعین، امروز برای سلامت == | == دیروز برای اربعین، امروز برای سلامت == | ||
شیوع کرونا در کشور گروههای جهادی بسیاری را برای کمک به مردم بسیج کرد. در میان عشایر نیز همین رویه برپا بود، جودن در این باره میگوید: «با یک گروه جهادی برای مبارزه با کرونا همکاری را شروع کردم. موضوع را با ستاد نماز جمعه صدرا در میان گذاشتم. مسئول ستاد نماز جمعه به علوم پزشکی رفت و درخواست مجوز داد. با توجه به پتانسیل و فضایی که مجتمع داشت، پذیرفتند یک کارگاه مجهز دوخت ماسک راهاندازی کنیم. فکر میکنم دومین مجوز شهر صدرا را ما گرفتیم. از سیزدهم فروردین با ده پانزده نفر از آقایان و خانمهای موکب کار را شروع کردیم. ما تقریباً چهار سالی هست که در مسیر اربعین در عمود ۸۲۲، موکب عشایر جنوب کشور به میزبانی قوم قشقایی را برپا میکنیم. همین پارسال با ۵ نفر از خانمها در مهدیه جمع شدیم و ۴۰۰ بالش دوختیم و برای موکب زائران اربعین فرستادیم. کمکم بقیه شنیدند چه خبر است و حالا جمعیت ما به ۸۰ نفر رسیده است.» | شیوع کرونا در کشور گروههای جهادی بسیاری را برای کمک به مردم بسیج کرد. در میان عشایر نیز همین رویه برپا بود، جودن در این باره میگوید: «با یک گروه جهادی برای مبارزه با کرونا همکاری را شروع کردم. موضوع را با ستاد نماز جمعه صدرا در میان گذاشتم. مسئول ستاد نماز جمعه به علوم پزشکی رفت و درخواست مجوز داد. با توجه به پتانسیل و فضایی که مجتمع داشت، پذیرفتند یک کارگاه مجهز دوخت ماسک راهاندازی کنیم. فکر میکنم دومین مجوز شهر صدرا را ما گرفتیم. از سیزدهم فروردین با ده پانزده نفر از آقایان و خانمهای موکب کار را شروع کردیم. ما تقریباً چهار سالی هست که در مسیر اربعین در عمود ۸۲۲، موکب عشایر جنوب کشور به میزبانی قوم قشقایی را برپا میکنیم. همین پارسال با ۵ نفر از خانمها در مهدیه جمع شدیم و ۴۰۰ بالش دوختیم و برای موکب زائران اربعین فرستادیم. کمکم بقیه شنیدند چه خبر است و حالا جمعیت ما به ۸۰ نفر رسیده است.» |
ویرایش