۱٬۲۵۶
ویرایش
(۲ نسخهٔ میانی ویرایششده توسط ۲ کاربر نشان داده نشده) | |||
سطر ۱۴: | سطر ۱۴: | ||
خاطرههایش فرود نداشت. ذهن فعال و حافظه قوی اش همه جزئیات روزهای سخت نهضت را حفظ کرده است. عشق به معلمی او را از خانه و زندگی جدا کرد و به دل روستاهایی فرستاد که تا قبل از آن به ذهنش هم خطور نمی کرد. همتش آن قدر بالا بود که میتوانست گِل درست کند، خشت بسازد و با دست خودش مدرسه تخریب شده روستای "ترخاص" را دیوار چینی کند. از سگها و گرگهایی که در راههای روستایی مقابلش سبز میشد نترسد و شبهایی که در جاده و بیابان میماند، او را از کارش منصرف نکند. میتوانست برای دانشآموزان روستایی مثل فرزندان خودش غذا بپزد، برایشان با دست خودش چاه بکند و توالت بسازد و حتی آن ها را از مرگ حتمی نجات دهد. | خاطرههایش فرود نداشت. ذهن فعال و حافظه قوی اش همه جزئیات روزهای سخت نهضت را حفظ کرده است. عشق به معلمی او را از خانه و زندگی جدا کرد و به دل روستاهایی فرستاد که تا قبل از آن به ذهنش هم خطور نمی کرد. همتش آن قدر بالا بود که میتوانست گِل درست کند، خشت بسازد و با دست خودش مدرسه تخریب شده روستای "ترخاص" را دیوار چینی کند. از سگها و گرگهایی که در راههای روستایی مقابلش سبز میشد نترسد و شبهایی که در جاده و بیابان میماند، او را از کارش منصرف نکند. میتوانست برای دانشآموزان روستایی مثل فرزندان خودش غذا بپزد، برایشان با دست خودش چاه بکند و توالت بسازد و حتی آن ها را از مرگ حتمی نجات دهد. | ||
== منبع == | |||
کتاب ایام سبزوار | |||
سطر ۱۹: | سطر ۲۲: | ||
[[رده: نهضت سواد آموزی]] | [[رده: نهضت سواد آموزی]] | ||
[[رده: نهضت در روستاها]] | [[رده: نهضت در روستاها]] | ||
[[رده:عناصر]] | |||
[[رده:مراکز]] | |||
[[رده: برترین سوژههای مردمی]] |