۱۸۳
ویرایش
سمانه عابدی (بحث | مشارکتها) |
سمانه عابدی (بحث | مشارکتها) |
||
سطر ۵: | سطر ۵: | ||
اهالی مهد کودک طوبی، یک نقطه درخشان در کارنامه فعالیتشان در حوزه کودک دارند و آن، برپایی یک مهد بینالمللی در ایام اربعین و آن هم در شهر مقدس کربلاست. خانم مدیر در این باره میگوید: «در مهدیه طوبی از ابتدا اساس کار را بر این گذاشتیم که تلاش کنیم بچهها را بهگونهای پرورش دهیم که انشاءالله سرباز امام زمان (عج) باشند. با این نگاه تصمیم گرفتیم فعالیتهایمان را محدود به فضای مهد نکنیم. با این نگاه، وقتی در مقطع نزدیک به اربعین پیشنهاد شد موکبی ویژه کودکان در کربلا برپا کنیم، با اشتیاق از این ایده استقبال کردیم و '''موکب بینالمللی کودکان «عمّتنا زینب (س)» یا «عمهجان زینب (س)» بهعنوان اولین موکب اختصاصی کودکان'''، شکل گرفت. او در مورد ارتباط موکب عمهجان زینب با شرایط امروز می گوید: «ماجرای کرونا و قرنطینه، رکود اقتصادی و آسیبدیدن خانوادهها و تأثیر پذیرفتن بچهها از این شرایط که پیش آمد، احساس کردیم باید دوباره موکب عمهجان زینب (س) را برپا کنیم؛ این بار در خانههای بیرونق و در جمع خانوادههای آسیبدیده که بیشتر از همه، بچهها در آنها چشمانتظارند کسی بیاید و چراغی در خانهشان روشن کند. بنابراین با همان ظرفیتهای هنری و مهارتهای کار در زمینه کودکان به میدان آمدیم». | اهالی مهد کودک طوبی، یک نقطه درخشان در کارنامه فعالیتشان در حوزه کودک دارند و آن، برپایی یک مهد بینالمللی در ایام اربعین و آن هم در شهر مقدس کربلاست. خانم مدیر در این باره میگوید: «در مهدیه طوبی از ابتدا اساس کار را بر این گذاشتیم که تلاش کنیم بچهها را بهگونهای پرورش دهیم که انشاءالله سرباز امام زمان (عج) باشند. با این نگاه تصمیم گرفتیم فعالیتهایمان را محدود به فضای مهد نکنیم. با این نگاه، وقتی در مقطع نزدیک به اربعین پیشنهاد شد موکبی ویژه کودکان در کربلا برپا کنیم، با اشتیاق از این ایده استقبال کردیم و '''موکب بینالمللی کودکان «عمّتنا زینب (س)» یا «عمهجان زینب (س)» بهعنوان اولین موکب اختصاصی کودکان'''، شکل گرفت. او در مورد ارتباط موکب عمهجان زینب با شرایط امروز می گوید: «ماجرای کرونا و قرنطینه، رکود اقتصادی و آسیبدیدن خانوادهها و تأثیر پذیرفتن بچهها از این شرایط که پیش آمد، احساس کردیم باید دوباره موکب عمهجان زینب (س) را برپا کنیم؛ این بار در خانههای بیرونق و در جمع خانوادههای آسیبدیده که بیشتر از همه، بچهها در آنها چشمانتظارند کسی بیاید و چراغی در خانهشان روشن کند. بنابراین با همان ظرفیتهای هنری و مهارتهای کار در زمینه کودکان به میدان آمدیم». | ||
== بستهای که بچهها را از تنبلی و کسلی در میآورد == | == بستهای که بچهها را از تنبلی و کسلی در میآورد == | ||
اساس طراحی این بسته این بود که بازیها و سرگرمیهایی برای بچه ها تدارک دیده شود که آنها را به فعالیت تشویق کند و از کسلی و یکنواختی دربیاورد و به آنها نشاط بدهد. بنابراین حتی در مورد خوراکی ها، فارغ از شکلات و تنقلاتی که برای خردسالان تدارک دیده شده، با توجه به علاقه اغلب بچهها به پفیلا، برای بچههای 8 تا 12 سال بهجای پفیلای آماده، برایشان ذرت خام و شیوه بو دادن آن در بسته قرار داده شده تا بچهها از این تجربه هم لذت ببرند. | '''اساس طراحی این بسته این بود که بازیها و سرگرمیهایی برای بچه ها تدارک دیده شود که آنها را به فعالیت تشویق کند و از کسلی و یکنواختی دربیاورد و به آنها نشاط بدهد.''' بنابراین حتی در مورد خوراکی ها، فارغ از شکلات و تنقلاتی که برای خردسالان تدارک دیده شده، با توجه به علاقه اغلب بچهها به پفیلا، برای بچههای 8 تا 12 سال بهجای پفیلای آماده، برایشان ذرت خام و شیوه بو دادن آن در بسته قرار داده شده تا بچهها از این تجربه هم لذت ببرند. | ||
== توجه به سلامت کودکان == | == توجه به سلامت کودکان == | ||
«درباره بازیها هم هدف سرگرمی صرف نبود. برای کوچکترها، خمیر بازی در نظر گرفته شده که این خمیرها با رنگ خوراکی، آرد، نمک و روغن تهیه شده تا هیچگونه مواد شیمیایی در خمیرها نباشد و چنانچه بچهها دستشان را به دهانشان زدند، هیچ ضرری برای سلامتیشان نداشته باشد. در بسته ها، یک ماسک کوچک (ویژه کودک) برای یادآوری رعایت نکات بهداشتی نیز قرار داده شده است. | «درباره بازیها هم هدف سرگرمی صرف نبود. برای کوچکترها، خمیر بازی در نظر گرفته شده که این خمیرها با رنگ خوراکی، آرد، نمک و روغن تهیه شده تا هیچگونه مواد شیمیایی در خمیرها نباشد و چنانچه بچهها دستشان را به دهانشان زدند، هیچ ضرری برای سلامتیشان نداشته باشد. در بسته ها، یک ماسک کوچک (ویژه کودک) برای یادآوری رعایت نکات بهداشتی نیز قرار داده شده است. |
ویرایش