۱٬۲۵۶
ویرایش
جز (Root صفحهٔ ایزوایکو، شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران را به ایزوایکو، فراتر از ساحل ها منتقل کرد) |
|||
سطر ۷: | سطر ۷: | ||
=اهمیت انتقالات دریا به خشکی= | =اهمیت انتقالات دریا به خشکی= | ||
انتقال سازه های عظیم و چند هزار تنی دریایی به خشکی، کاری حساس و دقیق و فوق العاده خطرناک می باشد. این کار یکی از فعالیتهای حوزه '''بازار دریایی''' می باشد. بازار دریا، بازار بسیار گسترده ای است که ظرفیت کار و صرفه اقتصادی زیادی دارد. همچنین از قابلیت رقابت ویژه در حوزه خلیج فارس برخوردار است.تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود تحریمها این خدمات را برای ما انجام نمیدادند. تا قبل از تحریمها سنگینترین سازه ای که جابجا کرده بودیم 850 تن وزن داشت، با طراحی و دانش مهندسان داخلی توانستیم 4 سازه 2000 تنی را هم جابجا کنیم. همچنین باید مد نظر داشت که شرایط سخت کاری در '''بندرعباس''' و جنوب بر طاقت فرسا بودن کار بار مضاعفی ایجاد کرده است. | انتقال سازه های عظیم و چند هزار تنی دریایی به خشکی، کاری حساس و دقیق و فوق العاده خطرناک می باشد. این کار یکی از فعالیتهای حوزه '''بازار دریایی''' می باشد. بازار دریا، بازار بسیار گسترده ای است که ظرفیت کار و صرفه اقتصادی زیادی دارد. همچنین از قابلیت رقابت ویژه در حوزه خلیج فارس برخوردار است.تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود تحریمها این خدمات را برای ما انجام نمیدادند. تا قبل از تحریمها سنگینترین سازه ای که جابجا کرده بودیم 850 تن وزن داشت، با طراحی و دانش مهندسان داخلی توانستیم 4 سازه 2000 تنی را هم جابجا کنیم. همچنین باید مد نظر داشت که شرایط سخت کاری در '''بندرعباس''' و جنوب بر طاقت فرسا بودن کار بار مضاعفی ایجاد کرده است. | ||
{| class="wikitable" | |||
|+ [https://isoico.co/%da%af%d8%a7%d9%84%d8%b1%db%8c-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1/ تصاویر بیشتر] | |||
|} | |||
==منابع== | ==منابع== | ||
[https://isoico.co/ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران] | [https://isoico.co/ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران] |