تفاوت میان نسخه‌های «ایجاد مرکز تحقیقات مهندسی جنگ جهاد تبریز»

از قصه‌ی ما
سطر ۱: سطر ۱:
== مرکز تحقیقات مهندسی جنگ جهاد تبریز ==
== مرکز تحقیقات مهندسی جنگ جهاد تبریز ==
با توجه به نیاز برای ساخت برخی ادوات مورد نیاز در مناطق جنگی، مرکز تحقیقات مهندسی جنگ جهاد تبریز، توسط محمد فریادی و پرویز شاطری در سال 1363 راه ندازی شد و چه در طول دوران جنگ و چه پس از آن گوشه ای از نیازهای فنی کشور را رفع کرده اند. در همان ابتدای تاسیس، طبق سفارش 300 عدد سنگرهای 5 ضلعی در عرض یک ماه آماده کردند و روانه جبهه‌های جنگ کردند. سپس پروژه‌های دیگری را که هیچ ارگانی در کشور توانایی انجام آنها را نداشت، مانند دستگاه استراق‌سمع، قایق‌های پره‌حلزونی، پل سریع‌النصب، پل‌کابلی و ... را انجام دادند. بعد از جنگ نیز پروژه های زیادی در زمینه های گوناگون دفاعی و سازندگی را انجام داده اند.  
 
با توجه به نیاز برای ساخت برخی ادوات مورد نیاز در مناطق جنگی، مرکز تحقیقات مهندسی جنگ جهاد تبریز، توسط محمد فریادی و پرویز شاطری در سال 1363 راه ندازی شد و چه در طول دوران جنگ و چه پس از آن گوشه ای از نیازهای فنی کشور را رفع کرده اند. در همان ابتدای تاسیس، طبق سفارش 300 عدد سنگرهای 5 ضلعی در عرض یک ماه آماده کردند و روانه جبهه‌های جنگ کردند. سپس پروژه‌های دیگری را که هیچ ارگانی در کشور توانایی انجام آنها را نداشت، مانند دستگاه استراق‌سمع، قایق‌های پره‌حلزونی، پل سریع‌النصب، پل‌کابلی و ... را انجام دادند. بعد از جنگ نیز پروژه های زیادی در زمینه های گوناگون دفاعی و سازندگی را انجام داده اند.
[[پرونده:ماشین شن رو (2).jpg|قاب|چپ|ماشین شن رو]]
 
در سال 1373 شرکت سهند جهاد زیر نظر مرکز تحقیقات شکل گرفت و پروژه ها زیر نظر مرکز تحقیقات در آن شرکت انجام شد. مرکز تحقیقات در سال 1390 به پژوهشگاه فضایی ایران منتقل و با عنوان "پژوهشکده رانشگرهای فضایی" به کار خود ادامه می دهد.
در سال 1373 شرکت سهند جهاد زیر نظر مرکز تحقیقات شکل گرفت و پروژه ها زیر نظر مرکز تحقیقات در آن شرکت انجام شد. مرکز تحقیقات در سال 1390 به پژوهشگاه فضایی ایران منتقل و با عنوان "پژوهشکده رانشگرهای فضایی" به کار خود ادامه می دهد.


سطر ۱۷: سطر ۲۰:


[[پرونده:006.jpg|قاب|چپ|پل شناور]]
[[پرونده:006.jpg|قاب|چپ|پل شناور]]
[[پرونده:011.jpg|قاب|وسط|ماشین مرداب رو]]
[[پرونده:011.jpg|قاب|چپ|ماشین مرداب رو]]
[[پرونده:ماشین شن رو (2).jpg|قاب|راست|ماشین شن رو]]


== پروژه های بعد از جنگ ==
== پروژه های بعد از جنگ ==

نسخهٔ ‏۱۰ دسامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۲:۴۵

مرکز تحقیقات مهندسی جنگ جهاد تبریز

با توجه به نیاز برای ساخت برخی ادوات مورد نیاز در مناطق جنگی، مرکز تحقیقات مهندسی جنگ جهاد تبریز، توسط محمد فریادی و پرویز شاطری در سال 1363 راه ندازی شد و چه در طول دوران جنگ و چه پس از آن گوشه ای از نیازهای فنی کشور را رفع کرده اند. در همان ابتدای تاسیس، طبق سفارش 300 عدد سنگرهای 5 ضلعی در عرض یک ماه آماده کردند و روانه جبهه‌های جنگ کردند. سپس پروژه‌های دیگری را که هیچ ارگانی در کشور توانایی انجام آنها را نداشت، مانند دستگاه استراق‌سمع، قایق‌های پره‌حلزونی، پل سریع‌النصب، پل‌کابلی و ... را انجام دادند. بعد از جنگ نیز پروژه های زیادی در زمینه های گوناگون دفاعی و سازندگی را انجام داده اند.

ماشین شن رو

در سال 1373 شرکت سهند جهاد زیر نظر مرکز تحقیقات شکل گرفت و پروژه ها زیر نظر مرکز تحقیقات در آن شرکت انجام شد. مرکز تحقیقات در سال 1390 به پژوهشگاه فضایی ایران منتقل و با عنوان "پژوهشکده رانشگرهای فضایی" به کار خود ادامه می دهد.


پروژه هایی که در طول جنگ انجام شد

1. ساخت 300 عدد سنگرهای پنج ضلعی 2. سنگرهای ضد آر پی جی 3. پروژه پل شناور بر روی اروند رود 4. پروژه حذف دود از بولدزرها و لودرها در مناطق عملیاتی 5. پروژه قایق های پره حلزونی 6. پروژه دکل دیده بانی 7. پروژه پل کابلی 8. پروژه پل سریع النصب 9. پروژه دستگاه استراق سمع 10. پروژه تانک ریکاوری

پل شناور
ماشین مرداب رو

پروژه های بعد از جنگ

1. پروژه خشک کن تحت خلاء 2. پروژه باکس کانتینرهای آلومنیومی 3. پروژه هسته کش 4. پروژه مندرل 5. پروژه الک های صنعتی 6. پروژه تله کابین مورب 7. پروژه تله کابین پیام 8. پروژه دستگاه جوجه کش بوقلمون 9. پروژه تله کابین زنوز 10. پروژه تیبل کرین 11. پروژه تلی تلیک 12. پپروژه تلتین دیوایس 13. پروژه جرثقیل چهل تنی 14. پروژه فجر (ساخت تانک T72) 15. پروژه صراط 22 (پل¬های سریع النصب بر روی تانک تی 72)