تفاوت میان نسخههای «ایزوایکو، فراتر از ساحل ها»
(صفحهای تازه حاوی «تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها د...» ایجاد کرد) |
جز (امین سردارآبادی صفحهٔ انتقال سازه های دریایی از دریا به خشکی برای تعمیرات را به ایزوایکو، شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ ۲۸ نوامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۲۰
تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود تحریمها این خدمات را برای ما انجام نمیدادند. ==
اهمیت انتقالات دریا به خشکی
انتقال سازه های عظیم و چند هزار تنی دریایی به خشکی، کاری حساس و دقیق و فوق العاده خطرناک می باشد. این کار یکی از فعالیتهای حوزه بازار دریایی می باشد. بازار دریا، بازار بسیار گسترده ای است که ظرفیت کار و صرفه اقتصادی زیادی دارد. همچنین از قابلیت رقابت ویژه در حوزه خلیج فارس برخوردار است. تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود تحریمها این خدمات را برای ما انجام نمیدادند. تا قبل از تحریمها سنگینترین سازه ای که جابجا کرده بودیم 850 تن وزن داشت، با طراحی و دانش مهندسان داخلی توانستیم 4 سازه 2000 تنی را هم جابجا کنیم. همچنین باید مد نظر داشت که شرایط سخت کاری در بندرعباس و جنوب بر طاقت فرسا بودن کار بار مضاعفی ایجاد کرده است.
منابع
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران
تاریخ شفاهی پیشرفت؛ دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی [[رده:]] [[رده:]] [[رده:]]