تفاوت میان نسخههای «ایزوایکو، فراتر از ساحل ها»
از قصهی ما
جز (امین سردارآبادی صفحهٔ انتقال سازه های دریایی از دریا به خشکی برای تعمیرات را به ایزوایکو، شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران منتقل کرد) |
|||
سطر ۱: | سطر ۱: | ||
تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود '''تحریمها''' این خدمات را برای ما انجام نمیدادند. | تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود '''تحریمها''' این خدمات را برای ما انجام نمیدادند. | ||
== | |||
==تاریخچه شرکت== | |||
با در نظر گرفتن جایگاه خاص صنعت نفت در ایران و حوزه بی نظیر نفتی '''خلیج فارس''' و کشورهای ساحلی آن و تردد کشتی های متعدد حمل نفت به منطقه ، در مرحله اولیه به منظور ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب برای ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک و متوسط ، شرکت مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران بعنوان '''بزرگترین کشتیسازی در خاورمیانه''' که تابع '''سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران''' است، در ٣٧ کیلومتری غرب '''بندرعباس''' در سال 1352 با مساحت 1100 هکتار آغاز به کار کرد. | |||
==اهداف و چشم انداز== | |||
مجتمع كشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو) یك منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده است که مجموعههای صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتیسازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است. ایزوایکو تلاش میكند در افق ایران 1404، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع '''كشتیسازی'''، '''سكوسازی''' و '''ترمینالهای نفتی و معدنی''' در منطقه خلیج فارس باشد. | |||
=اهمیت انتقالات دریا به خشکی= | =اهمیت انتقالات دریا به خشکی= | ||
انتقال سازه های عظیم و چند هزار تنی دریایی به خشکی، کاری حساس و دقیق و فوق العاده خطرناک می باشد. این کار یکی از فعالیتهای حوزه بازار دریایی می باشد. بازار دریا، بازار بسیار گسترده ای است که ظرفیت کار و صرفه اقتصادی زیادی دارد. همچنین از قابلیت رقابت ویژه در حوزه خلیج فارس برخوردار است. | انتقال سازه های عظیم و چند هزار تنی دریایی به خشکی، کاری حساس و دقیق و فوق العاده خطرناک می باشد. این کار یکی از فعالیتهای حوزه بازار دریایی می باشد. بازار دریا، بازار بسیار گسترده ای است که ظرفیت کار و صرفه اقتصادی زیادی دارد. همچنین از قابلیت رقابت ویژه در حوزه خلیج فارس برخوردار است.تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود تحریمها این خدمات را برای ما انجام نمیدادند. تا قبل از تحریمها سنگینترین سازه ای که جابجا کرده بودیم 850 تن وزن داشت، با طراحی و دانش مهندسان داخلی توانستیم 4 سازه 2000 تنی را هم جابجا کنیم. همچنین باید مد نظر داشت که شرایط سخت کاری در بندرعباس و جنوب بر طاقت فرسا بودن کار بار مضاعفی ایجاد کرده است. | ||
تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود تحریمها این خدمات را برای ما انجام نمیدادند. تا قبل از تحریمها سنگینترین سازه ای که جابجا کرده بودیم 850 تن وزن داشت، با طراحی و دانش مهندسان داخلی توانستیم 4 سازه 2000 تنی را هم جابجا کنیم. همچنین باید مد نظر داشت که شرایط سخت کاری در بندرعباس و جنوب بر طاقت فرسا بودن کار بار مضاعفی ایجاد کرده است. | |||
==منابع== | ==منابع== | ||
[https://isoico.co/ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران] | [https://isoico.co/ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران] | ||
سطر ۱۰: | سطر ۱۳: | ||
[[رده:پیشرفت]] | [[رده:پیشرفت]] | ||
[[رده:ایران]] | [[رده:ایران]] | ||
[[رده: | [[رده:رویای ایرانی]] | ||