تفاوت میان نسخههای «شهیدپشتیبانی رزمندگان دفاع مقدس»
حسين بازيار (بحث | مشارکتها) |
جز (ابوالفضل بکرای صفحهٔ شهید بهروز پورشریفی را به شهیدپشتیبانی رزمندگان دفاع مقدس منتقل کرد) |
||
(یک نسخهٔ میانیِ همین کاربر نمایش داده نشده است) | |||
سطر ۶: | سطر ۶: | ||
علاوهبر اینها وی در راهاندازی و تشکیل [[کمیتهی انقلاب اسلامی(سابق)]] استان آذربایجان شرقی و [[جهاد سازندگی]] و [[سپاه شهرستان جلفا]] داشت. | علاوهبر اینها وی در راهاندازی و تشکیل [[کمیتهی انقلاب اسلامی(سابق)]] استان آذربایجان شرقی و [[جهاد سازندگی]] و [[سپاه شهرستان جلفا]] داشت. | ||
== فعالیتها و طرحها == | == فعالیتها و طرحها == | ||
[[شهید پور شریفی]] بزرگمردی بود که در دشوارترین و سختترین شرایط جنگی و وجود موانع طبیعی در منطقه سعی میکرد با خلاقیت خود و دوستانش به بهترین و سریعترین طراحی برای عبور و مرور رزمندگان اسلام دست پیدا کند، ابتکارات و نوآوریها و خلاقیتهای مهندس رزمی از کوههای سر به فلک کشیدهی شمال غربی کشور تا دشتهای گلگون خوزستان و جزایر خلیجفارس طراحی [[طولانی ترین پل شناور نظامی جهان|پل خیبر]] در [[عملیات | [[شهید پور شریفی]] بزرگمردی بود که در دشوارترین و سختترین شرایط جنگی و وجود موانع طبیعی در منطقه سعی میکرد با خلاقیت خود و دوستانش به بهترین و سریعترین طراحی برای عبور و مرور رزمندگان اسلام دست پیدا کند، ابتکارات و نوآوریها و خلاقیتهای مهندس رزمی از کوههای سر به فلک کشیدهی شمال غربی کشور تا دشتهای گلگون خوزستان و جزایر خلیجفارس طراحی [[طولانی ترین پل شناور نظامی جهان|پل خیبر]] در [[عملیات والفجر8]] بر روی اروندرود، [[پل قادری]] در مناطق کوهستانی غرب، [[پل عظیم بعثت]] روی اروندرود، [[پل سریعالنصب نصر]] در مناطق کوهستانی غرب با دهانهی 51 متر، [[پل شناور فجر]]، پلهای کابلی نفررو با دهانه 120 متر، سنگرهای پیشساخته فلزی و بتنی و سنگرهای ویژه، طرح سینی خمپارهانداز در مناطق باتلاقی، زرهی کردن ماشینآلات سنگین و سبک در [[عملیات کربلای5]]، تخلیهی کمپرسی با سیستم جاروبی برای مناطق در دید دشمن، سطح شناور برای نصب بیل مکانیکی 912 برای کار در [[هور]]، شناور حامل خمپارهانداز 120 میلیمتری معروف به رعد، پناهگاههای شهری و پناهگاههای طرح vip، طراحی دکل به ارتفاع 300 متر برای تأسیسات مهم کشور، طراحی سازهی «فانوس دریایی» رفلکتورهای حفاظ کشتیها در جنگ خلیجفارس گوشهای از فعالیتهای [[سردار شهید مهندس حاج بهروز پورشریفی]] در [[تیپ مهندسی رزمی 57 فجر جهاد سازندگی]] بود. | ||
[[سردار شهید مهندس حاج بهروز پورشریفی]] پساز تحمل چندین سال درد و رنج ناشی از جراحات شیمیایی در سال 74 براثر حادثهی رانندگی حین مأموریت به فیض شهادت نائل آمد. | [[سردار شهید مهندس حاج بهروز پورشریفی]] پساز تحمل چندین سال درد و رنج ناشی از جراحات شیمیایی در سال 74 براثر حادثهی رانندگی حین مأموریت به فیض شهادت نائل آمد. | ||
[[رده: مراکز]] | |||
[[رده: وقایع]] | |||
[[رده: عناصر]] | |||
[[رده: اهالی قوری چای]] | |||
[[رده: تبریز]] | |||
[[رده: آذربایجان شرقی]] | |||
[[رده: جهادسازندگی]] | |||
[[رده: خلیج فارس]] | |||
[[رده: خوزستان]] |
نسخهٔ کنونی تا ۳۱ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۶:۲۸
مهندس شهید حاج بهروز پور شریفی از فرماندههان عملیات مهندسی جنگ در تیپ مهندسی رزمی 57 فجر جهاد سازندگی در اولین روز خرداد 1334 در قوری چای تبریز متولد شد. وی تحصیلات مقدماتی خود را در همان شهر ادامه داد و در سال 56 در رشتهی عمران از دانشگاه تبریز فارغالتحصیل شد. پس از اخذ دانشنامهی مهندسی راهوساختمان به خدمت سربازی رفت. در بحبوحهی پیروزی انقلاب اسلامی دورهي آموزشی وی در پادگانی در بروجرد همراه با پخش اعلامیههای حضرت امام در پادگان سپری شد.
وی پساز فرار از پادگان، لحظهای از فعالیتهای انقلابی و ضدرژیم غافل نبود. ارتباط خود را با شهید مهندس مهدی باکری و شهید آل اسحاق حفظ کرده بود و به کمک هم برنامههای مفیدی برای پیشبرد انقلاب اجرا میکردند.
مسئولیتها
وی پساز پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیتهای شهرداری جلفا، مسئول جهاد سازندگی جلفا، گردان مهندسی رزمی جهاد آذربایجان شرقی در گیلانغرب، واحد عملیات مهندسی جنگ ستاد مرکزی وزارت جهاد سازندگی(سابق)، مشاور فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، رئیس هیئتمدیرهی شرکت سازه پرداز ایران، عضو هیئتمدیرهي شرکت پناهساز و رئیس هیئتمدیرهی شرکت انصار آذر تبریز بود. علاوهبر اینها وی در راهاندازی و تشکیل کمیتهی انقلاب اسلامی(سابق) استان آذربایجان شرقی و جهاد سازندگی و سپاه شهرستان جلفا داشت.
فعالیتها و طرحها
شهید پور شریفی بزرگمردی بود که در دشوارترین و سختترین شرایط جنگی و وجود موانع طبیعی در منطقه سعی میکرد با خلاقیت خود و دوستانش به بهترین و سریعترین طراحی برای عبور و مرور رزمندگان اسلام دست پیدا کند، ابتکارات و نوآوریها و خلاقیتهای مهندس رزمی از کوههای سر به فلک کشیدهی شمال غربی کشور تا دشتهای گلگون خوزستان و جزایر خلیجفارس طراحی پل خیبر در عملیات والفجر8 بر روی اروندرود، پل قادری در مناطق کوهستانی غرب، پل عظیم بعثت روی اروندرود، پل سریعالنصب نصر در مناطق کوهستانی غرب با دهانهی 51 متر، پل شناور فجر، پلهای کابلی نفررو با دهانه 120 متر، سنگرهای پیشساخته فلزی و بتنی و سنگرهای ویژه، طرح سینی خمپارهانداز در مناطق باتلاقی، زرهی کردن ماشینآلات سنگین و سبک در عملیات کربلای5، تخلیهی کمپرسی با سیستم جاروبی برای مناطق در دید دشمن، سطح شناور برای نصب بیل مکانیکی 912 برای کار در هور، شناور حامل خمپارهانداز 120 میلیمتری معروف به رعد، پناهگاههای شهری و پناهگاههای طرح vip، طراحی دکل به ارتفاع 300 متر برای تأسیسات مهم کشور، طراحی سازهی «فانوس دریایی» رفلکتورهای حفاظ کشتیها در جنگ خلیجفارس گوشهای از فعالیتهای سردار شهید مهندس حاج بهروز پورشریفی در تیپ مهندسی رزمی 57 فجر جهاد سازندگی بود. سردار شهید مهندس حاج بهروز پورشریفی پساز تحمل چندین سال درد و رنج ناشی از جراحات شیمیایی در سال 74 براثر حادثهی رانندگی حین مأموریت به فیض شهادت نائل آمد.