تفاوت میان نسخههای «ایزوایکو، فراتر از ساحل ها»
مجید مرادقلی (بحث | مشارکتها) |
|||
(۳ نسخهٔ میانی ویرایششده توسط ۲ کاربر نشان داده نشده) | |||
سطر ۱: | سطر ۱: | ||
تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود '''تحریمها''' این خدمات را برای ما انجام نمیدادند. | تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود '''تحریمها''' این خدمات را برای ما انجام نمیدادند. | ||
[[پرونده:Economic-gallery05.jpg|بندانگشتی|ایزوایکو؛ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران]] | [[پرونده:Economic-gallery05.jpg|بندانگشتی|ایزوایکو؛ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران]] | ||
==تاریخچه | ==تاریخچه شرکت== | ||
با در نظر گرفتن جایگاه خاص صنعت نفت در ایران و حوزه بی نظیر نفتی '''خلیج فارس''' و کشورهای ساحلی آن و تردد کشتی های متعدد حمل نفت به منطقه ، در مرحله اولیه به منظور ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب برای ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک و متوسط ، شرکت مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران بعنوان '''بزرگترین کشتیسازی در خاورمیانه''' که تابع '''سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران''' است، در ٣٧ کیلومتری غرب '''بندرعباس''' در سال 1352 با مساحت 1100 هکتار آغاز به کار کرد. | با در نظر گرفتن جایگاه خاص صنعت نفت در ایران و حوزه بی نظیر نفتی '''خلیج فارس''' و کشورهای ساحلی آن و تردد کشتی های متعدد حمل نفت به منطقه ، در مرحله اولیه به منظور ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب برای ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک و متوسط ، شرکت مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران بعنوان '''بزرگترین کشتیسازی در خاورمیانه''' که تابع '''سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران''' است، در ٣٧ کیلومتری غرب '''بندرعباس''' در سال 1352 با مساحت 1100 هکتار آغاز به کار کرد. | ||
سطر ۲۰: | سطر ۲۰: | ||
[[رده:رویای ایرانی]] | [[رده:رویای ایرانی]] | ||
[[رده:بندرعباس]] | [[رده:بندرعباس]] | ||
[[رده:هرمزگان]] | |||
[[رده:خلیج فارس]] | |||
[[رده:جنگ اقتصادی]] | |||
[[رده:آثار]] | |||
[[رده:مراکز]] |
نسخهٔ کنونی تا ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۴:۳۲
تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود تحریمها این خدمات را برای ما انجام نمیدادند.
تاریخچه شرکت
با در نظر گرفتن جایگاه خاص صنعت نفت در ایران و حوزه بی نظیر نفتی خلیج فارس و کشورهای ساحلی آن و تردد کشتی های متعدد حمل نفت به منطقه ، در مرحله اولیه به منظور ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب برای ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک و متوسط ، شرکت مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران بعنوان بزرگترین کشتیسازی در خاورمیانه که تابع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است، در ٣٧ کیلومتری غرب بندرعباس در سال 1352 با مساحت 1100 هکتار آغاز به کار کرد.
اهداف و چشم انداز
مجتمع كشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو) یك منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده است که مجموعههای صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتیسازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است. ایزوایکو تلاش میكند در افق ایران 1404، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع كشتیسازی، سكوسازی و ترمینالهای نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.
اهمیت انتقالات دریا به خشکی
انتقال سازه های عظیم و چند هزار تنی دریایی به خشکی، کاری حساس و دقیق و فوق العاده خطرناک می باشد. این کار یکی از فعالیتهای حوزه بازار دریایی می باشد. بازار دریا، بازار بسیار گسترده ای است که ظرفیت کار و صرفه اقتصادی زیادی دارد. همچنین از قابلیت رقابت ویژه در حوزه خلیج فارس برخوردار است.تا 4 سال گذشته تعداد زیادی نیروی خارجی در این حوزه فعالیت میکردند. حمل جکتها در انحصار دو شرکت هلندی و انگلیسی بود که با وجود تحریمها این خدمات را برای ما انجام نمیدادند. تا قبل از تحریمها سنگینترین سازه ای که جابجا کرده بودیم 850 تن وزن داشت، با طراحی و دانش مهندسان داخلی توانستیم 4 سازه 2000 تنی را هم جابجا کنیم. همچنین باید مد نظر داشت که شرایط سخت کاری در بندرعباس و جنوب بر طاقت فرسا بودن کار بار مضاعفی ایجاد کرده است.
تصاویر بیشتر |
منابع
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران
تاریخ شفاهی پیشرفت؛ دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی