تفاوت میان نسخههای «سیدمحمد میرزمانی»
(صفحهای تازه حاوی «در واقع شاید بتوان گفت یکی از شاخصههای هنر موسیقی انقلاب، '''مردمی بودن''' آن...» ایجاد کرد) |
|||
سطر ۱۰: | سطر ۱۰: | ||
او معتقد است که موسیقی و انقلاب به هم دیگر خدمت کردند و سرودهای انقلابی یکی از موهبت هایی است که پایههای نظام را استحکام داده است. | او معتقد است که موسیقی و انقلاب به هم دیگر خدمت کردند و سرودهای انقلابی یکی از موهبت هایی است که پایههای نظام را استحکام داده است. | ||
قطعا گرایش انقلابی استاد '''سیدمحمد میرزاده''' و سوابق مدیریتی او در عرصه موسیقی انقلاب ما را بر آن می دارد که با ثبت خاطرات او بخشی از میراث هنر انقلاب اسلامی را حفظ کنیم. چند ماهی است که به همت دفتر مطالعات انقلاب، تاریخ شفاهی '''استاد میرزمانی''' در حال جمع آوری و تدوین می باشد. | قطعا گرایش انقلابی استاد '''سیدمحمد میرزاده''' و سوابق مدیریتی او در عرصه موسیقی انقلاب ما را بر آن می دارد که با ثبت خاطرات او بخشی از میراث هنر انقلاب اسلامی را حفظ کنیم. چند ماهی است که به همت دفتر مطالعات انقلاب، تاریخ شفاهی '''استاد میرزمانی''' در حال جمع آوری و تدوین می باشد. | ||
== منابع == | |||
دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی | |||
{{ترتیبپیشفرض:میرزمانی، سیدمحمد}} | |||
[[رده:آهنگساز]] | |||
[[رده:سرود انقلابی]] | |||
[[رده:موسیقی انقلاب]] | |||
[[رده:موسیقی مردمی]] | |||
[[رده:موسیقی دفاع مقدس]] |
نسخهٔ ۲۸ نوامبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۲:۱۶
در واقع شاید بتوان گفت یکی از شاخصههای هنر موسیقی انقلاب، مردمی بودن آن است. بی شک استاد سیدمحمد میرزمانی یکی از هنرمندانی است که از ابتدای انقلاب و در فضای انقلاب رشد کرد و به عنوان یک موسیقیدان، خود را متعهد به انقلاب و وقف موسیقی کرد. همواره زبان هنر زبانی تاثیرگذار در تمام عرصهها بوده و موسیقی یکی از عناصری است که همیشه با تاریخ ملتها همراه است. وقتی بررسی میکنیم میبینیم موسیقی ایران در شرایط مختلف همراه مردم بوده است. سرودهای انقلابی که در شرایط اول انقلاب ساخته شد، گویای این مطلب است. بعد از انقلاب هم میبینیم که این نواها و آواها در دوران دفاع مقدس چگونه به خدمت گرفته میشود. در واقع شاید بتوان گفت یکی از شاخصههای هنر موسیقی انقلاب، مردمی بودن آن است. بی شک استاد سیدمحمد میرزمانی یکی از هنرمندانی است که از ابتدای انقلاب و در فضای انقلاب رشد کرد و به عنوان یک موسیقیدان خود را متعهد به انقلاب و وقف موسیقی کرد. استاد میرزمانی یکی از شاخصترین سرود سازان بعد از انقلاب است و در این زمینه سالها فعالیت کرده است. او با تلفیق موسیقی کلاسیک با موسیقی ایرانی توانسته در این زمینه ترانههایی را ماندگار کند. او از اولین مدیران مرکز موسیقی صداوسیما بوده است که در سالهای ابتدای انقلاب و سالهای دفاع مقدس آثار فاخری را تولید کرده است . همچنین چندین سال مدیر مرکز موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است، که تنها در همان دوره ، آثار بسیار خوب موسیقی کانون برای کودکان در موضوعات انقلابی و دینی کار شده است. مثل آلبوم حسین فهمیده و آلبوم نماز و مادر و… تخصصش در نوازندگی بیشتر در سازهای الکترونیک بوده است و از همین رو اثار خوبی برای کودکان آهنگسازی کرده است. او در مقام آهنگساز و تنظیم کننده نیز صاحب آثار خاطرهانگیز و ماندگاری بوده است از جمله قطعه” آمریکا ننگ به نیرنگ تو” با صدای استاد قرهباغی که کار تنظیم این اثر ارزشمند با ایشان بوده است. او همچنین سازنده موسیقی چند فیلم ماندگار از جمله میرزا کوچک خان با صدای ناصر مسعودی بوده و آهنگساز اکثر یا تمام آثار موسیقایی حاج صادق آهنگران می باشد. ایشان در زمره آهنگسازان عاشورایی است که مهمترین اثرش آلبوم وداع با صدای حسام الدین سراج و براساس اشعار عمان سامانی میباشد. او معتقد است که موسیقی و انقلاب به هم دیگر خدمت کردند و سرودهای انقلابی یکی از موهبت هایی است که پایههای نظام را استحکام داده است. قطعا گرایش انقلابی استاد سیدمحمد میرزاده و سوابق مدیریتی او در عرصه موسیقی انقلاب ما را بر آن می دارد که با ثبت خاطرات او بخشی از میراث هنر انقلاب اسلامی را حفظ کنیم. چند ماهی است که به همت دفتر مطالعات انقلاب، تاریخ شفاهی استاد میرزمانی در حال جمع آوری و تدوین می باشد.
منابع
دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی