تفاوت میان نسخههای «گروه سرود امور تربیتی آباده»
سطر ۸: | سطر ۸: | ||
* [[گروه سرود آباده]] | * [[گروه سرود آباده]] | ||
* [[سرود انقلابی]] | * [[سرود انقلابی]] | ||
== منابع == | == منابع == | ||
دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی | دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی | ||
سطر ۲۱: | سطر ۲۱: | ||
[[رده:اهالی آباده ]] | [[رده:اهالی آباده ]] | ||
[[رده:بعد از انقلاب ]] | [[رده:بعد از انقلاب ]] | ||
[[رده:فارس]] |
نسخهٔ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۰:۵۱
شاید دهه 50 را بتوان اوج هنر مبتذل ایران نامید. در این دهه حکومت با برگزاری جشن های 2500 ساله تلاش می کند تا هنر مبتذل را ترویج دهد. هنری که از مردم دور است و یک قشر خاصی از آن استقبال می کنند. اما با شکل گیری انقلاب اسلامی و آغاز دفاع مقدس شاهد شکل گیری هنر متعهد ، مردمی و انقلابی در ایران هستیم. در این سال ها هنر در خدمت انقلاب و جنگ است و تلاش هنرمندان این است که دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کنند. استاد احمد توکلی هم یکی از این هزاران هنرمند متعهدی است که پا در این میدان می گذارد. شکل گیری گروه سرود امور تربیتی آباده در این سال ها مرهون زحمات این مربی خستگی ناپذیر می باشد. گروه سرودی که شهرتی جهانی پیدا کرد و در اقصی نقاط کشور به اجرای سرود پرداخت. صدای خوب و گیرای اعضای گروه، شعرهای حماسی و آهنگ دلنشین از ویژگی های گروه سرود امور تربیتی آباده می باشد. یکی از ماندگارترین این سرودها سرود قصه بابا یا همان مادر برام قصه بگو است که بیانگر اوج احساسات یک ملت به فرزندان مجاهد خود می باشد. سرودی که به رزمندگان شهامت می داد و به خانواده شهدا و ایثارگران درس صبر و استقامت می آموخت. این ها تنها بخش کوچکی از افتخارات گروه سرود امور تربیتی آباده می باشد. تاریخ شفاهی این گروه به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب در حال جمع آوری و تدوین می باشد.
جستارهای وابسته
منابع
دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی